Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016

Πρόγραμμα «Προσφυγικές ροές, ανθρώπινα δικαιώματα και διαπολιτισμικότητα» του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού


Το Πρόγραμμα με τίτλο: «Προσφυγικές ροές, ανθρώπινα δικαιώματα και διαπολιτισμικότητα» είναι ένα βιωματικό πρόγραμμα που σχεδιάστηκε για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού (Σ.Ε.Ο.) και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών του Δημοτικού σχολείου στο ζήτημα των προσφυγικών ροών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  Με το παρόν πρόγραμμα παίρνοντας θέση απέναντι στο προσφυγικό ζήτημα το Σ.Ε.Ο. στοχεύει όχι μόνο να συνδράμει στην αντιμετώπιση τρεχουσών αναγκών των προσφύγων, αλλά και στην ευαισθητοποίηση των παιδιών της ελληνικής κοινωνίας και στη διαμόρφωση εκ μέρους τους θετικής στάσης και συμπεριφοράς απέναντι στο προσφυγικό ζήτημα. Γιατί μέσα από την αλληλεγγύη και την συνειδητοποίηση ότι όλοι οι άνθρωποι, χωρίς καμιά απολύτως διάκριση, έχουν τα ίδια αναφαίρετα ανθρώπινα δικαιώματα θα εξαλειφθούν ρατσιστικά και εθνικιστικά φαινόμενα, γιατί μόνο μέσα από τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, την συμμετοχή και την δράση μπορεί να επιτευχθεί η ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων.
 Περισσότερα στην πηγή/ σύνδεσμο:http://www.seo.gr/LH2UpLoads/ItemsContent/4883/4883.pdf


Εγχειρίδιο «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων»

Το εγχειρίδιο «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων»  είναι αποτέλεσμα του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Συμβίωση: Σχέδιο Δράσης για την προώθηση της ανεκτικότητας και την πρόληψη του ρατσισμού στο σχολείο» που υλοποίησε η Ύπατη Αρμοστεία με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014. 
Το εγχειρίδιο περιλαμβάνει 39 βιωματικές δραστηριότητες για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ομάδες νέων στις εξής θεματικές ενότητες:

Ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία, συντονισμός και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), κριτήρια και διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών.

Ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία, συντονισμός και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), κριτήρια και διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών.
Άρθρο 1 Ίδρυση και χώροι λειτουργίας Δ.Υ.Ε.Π.
Άρθρο 2 Διαδικασία καθορισμού σχολικών μονάδων
Άρθρο 3 Ώρες λειτουργίας των Δ.Υ.Ε.Π.
Άρθρο 4 Ωρολόγιο πρόγραμμα
Άρθρο 5 Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο
Άρθρο  6 Λειτουργία των ΔΥΕΠ
Άρθρο 7 Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων
Άρθρο 8 Στελέχωση των Δ.Υ.Ε.Π. από μόνιμους εκπαιδευτικούς
Άρθρο 9 Στελέχωση των Δ.Υ.Ε.Π. από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Άρθρο 10 Ειδικότερα καθήκοντα εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε Δ.Υ.Ε.Π.
Άρθρο 11 Εποπτεία και παιδαγωγική καθοδήγηση των Δ.Υ.Ε.Π. - Σχολικοί Σύμβουλοι
Άρθρο 12  Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από την παρούσα απόφαση εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις των τυπικών νόμων και των κανονιστικών αποφάσεων που διέπουν τη λειτουργία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αναλυτικά στο σχετικό φύλλο της κυβερνήσεως  http://www.nomotelia.gr/photos/File/3502b-16.pdf